Všetci sme sa raz stretli s potrebou pracovať z domu. Niektoré zamestnania si to dokonca vyžadujú viac, než by ste si mysleli. Doba je neistá a nikdy človek nevie, kedy a na akom mieste sa aktuálne ocitne. Aby ste boli na všetko včas pripravení, vyskúšajte spôsoby zariadenia si domácej pracovne, ktorú nakoniec neraz využijete aj v bežnom osobnom živote.
Tu to ani neskúšajte
Po prvé, kuchyňa a obývacia izba nie sú úplne na produktívnu prácu doma vhodné, pretože je tu veľa rozptýlení. Okrem toho, ak nežijete sami, v kuchyni a v obývacej izbe je vždy niekto z členov rodiny, ktorí vás rozptýlia otázkami a niekedy aj svojimi činmi.
Tiež sa na začiatok musíte rozhodnúť, akými položkami by mala byť zóna, v ktorej plánujete pracovať vybavená, a koľko voľného miesta tu na všetko potrebujete. Pravdepodobne budete chcieť dostatočne veľkú pracovnú plochu, stoličku a niekoľko zásuviek.
Umelé svetlo je prvý spúšťač stresu
Na základe samotnej veľkosti nábytku je potom ľahšie vypočítať rozmery požadované pre vašu domácu kanceláriu. Ak to priestor a jeho organizácia umožňuje – skúste zaujať pozíciu v blízkosti okna. Prirodzené denné svetlo je najlepšie, to umelé naopak môže spôsobovať podráždenie a záchvaty stresu, takže to nepodceňujte.
Nezabudnite na 3 dôležité body
Ak zistíte, koľko štvorcových metrov a aké zdroje svetla potrebujete, potom pristúpte k analýze územia svojho domu a vyberte si vhodné miesto na prácu. Podľa skúseností je pritom dôležité vziať do úvahy najmä tieto tri momenty:
-
Pracovisko nemôže byť umiestnené v tesnej blízkosti obývacej alebo detskej izby;
-
Pre tých, ktorí plánujú v domácej pracovni prijímať klientov, je lepšie ju umiestniť bližšie k vchodu, pretože nebude veľmi pohodlné viesť hosťa cez všetky ostatné súkromné priestory;
-
Pracovná oblasť je takmer vždy viazaná na miesto knižnice. Táto položka v blízkosti pracovnej plochy je viac než dôležitá, pretože si tu okrem iného môžete umiestniť dokumentáciu a ostatné položky potrebné k výkonu svojej práce.
K maximálnej spokojnosti je nutné tieto veci dobre a spolu naplánovať tak, aby ste zohľadnili všetky dané skutočnosti. Zapamätajte si, že čím príjemnejším prostredím sa obklopíte, tým efektívnejšia bude vaša práca.