Tieto zvyky vám pomôžu zvýšiť kvalitu vášho spánku

Nekonečné prehadzovanie sa z boka na bok, počítanie, ako dlho budete spať, kým zazvoní budík, ak zaspíte v túto sekundu, sumarizovanie dňa, rozmýšľanie o veciach, ktoré už nemôžete zmeniť. Aj toto sú dôvody, prečo nemôžete zaspať. A tiež dôvody, prečo sa ráno budíte nevyspatý. Skúste z týchto tipov urobiť svoju rutinu a vaše rána bude oveľa príjemnejšie. Čím začať?

shutterstock_131595512

Spávajte aspoň 7 hodín denne

Ideálny čas spánku je individuálny, ak vám však stačí päť hodín a ráno sa budíte úplne fresh, spávajte päť hodín. Dôležité však je, aby ste tých 5 hodín spali každý deň. Spávate štyri? Choďte dnes spať o 15 minút skôr a opakujte to dovtedy, kým skutočne nebudete spať 5 hodín

Ideálna teplota na spánok

Nie vždy môžete ovplyvniť teplotu počas noci, no ak máte klimatizáciu či počas zimy kúrite, nastavte teplotu na noc na 18,5 – 19,5°C, čo je ideálna teplota na spánok.

Otvorte notes a píšte

Pracujte aj s mysľou, nalaďte sa pred spaním na pozitívnu nôtu. Majte na nočnom stolíku vždy pripravený notes a pero. A čo tam budete písať? Každý deň si tam pred spaním napíšte dátum a tri pekné veci, ktoré sa vám v ten deň stali. Jednak sa vám bude lepšie spať, ale hlavne keď si v takomto notese zalistujete o rok, dva, uvidíte, aký je váš život skvelý.

Žiaden displej pred spaním

Ak sa nechcete v noci budiť každú chvíľu, mali by ste pred spaním obmedziť pozeranie na smartfón, tablet, TV či počítač. Najmenej polhodinu pred spaním by ste už nemali hľadieť na displej, radšej si prečítajte knižku.

Zjedzte niečo malé

Aby ste si udržali stabilnú hladinu cukru v krvi, dajte si pred spaním malý snack. Hrsť orechov, lyžicu arašidového masla, banán alebo 50 gramov tvarohu s medom.

Cvičíte? Nerobte to pred spaním

Cvičíte? Super, ale nerobte to pred spaním. Pretože po cvičení je vaša telesná teplota vysoká a vy by ste ju zvýšili ešte prikrývkou. Ideálne je cvičiť minimálne tri hodiny pred spaním.

Pozor na víkendy

Ak ste cez týždeň spali málo, nesnažte sa to dohnať cez víkend, narušíte si tým svoj celý biorytmus. O hodinu, hodinu a pol dlhšie si pospať môžete, no ak budete spať dlhšie, pôjdete večer do postele neskôr a budete sa točiť v jednom kole nevyspatosti.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.